Sunday, August 22, 2010

心里的一首歌

Sometime when we touch

You ask me if I love you
你问我是否爱你
and I choke on my reply
我哽在喉不能够回答
I'd rather hurt you honestly
宁愿是我的诚实使你受到伤害
 than miss lead you with a lie
也不愿用谎言欺骗你
and who am I to judge you
其实我又是谁呢
on what you say or do
凭什么来评判你的所作所为?
I'm only just beginning
我只是开始看到了
to see the real you
越来越真实的你
and sometimes when we touch
有时候我抚摸着你
the honesty's too much
真实让我几乎无法承受
and I have to close my eyes and hide
我不得不闭上双眼来掩饰
I wanna hold you till I die
真想拥抱着你直到我离开这个世界
till we both break down and cry
直到我们因崩溃而哭泣
i wanna hold you till the fear in me subsides
真想拥抱着你到我心中的恐惧能平静的那一天


这一首歌曲无论作词作曲到演绎,都是十分的完美。
每当心里有伤口的时候,这首歌就会出现。。。
这首歌最后一次在我脑海出现,
已经是去年6月。

真诚,是爱情里面最重要的。
虽然,真诚也像把双刃剑,刺伤了爱的双方。
但是还是希望就像歌词里面所唱的:

I'd rather hurt you honestly,
then mislead you with a lie

No comments: